Nej betyder nej.

Sitter och läser metro nu. Och det står om en snubbe som blivit fälld för våldtäkt i hovrätten i västra sverige. Men sen i mölndal så friades han fast han hade förklarat att han hörde kvinnas nej och att han fick bända isär hennes ben men att han var för sugen för att låta henne va. Bara det är ju sjukt. Men även med det sagt så stöddes han av tre nämndesmän som ansåg att mannen kunde misstolkat kvinnas nej och fysiska motstån eftersom hon lagt sig och sova iklädd endast bh och trosor. Va i helvete är det där ? vafan vill dom att hon ska sova med 3 tröjor och 15 byxor på sig eller ? själv sover jag bara med trosor. Hade han haft rätt att komma in och våldta mig så bara för att jag sover med lite kläder på mig ? Aja meni slutändan fick han i alla fall tre månaders fängelse, skyddstillsyn och 77000 kr i böter. Men i alla fall jag tyckte att det va helt sjukt. Mölndals tingsrätt borde nog ta och leta upp lite nya nämdemän, tycker jag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

eeeee, helt jävla sjukt. Och bara 3 månader?????.

2009-03-17 @ 10:02:48
URL: http://eccomiqua.blogg.se/
Postat av: M A L I N

det låter verkligen helt sjukt. han borde ha flera års fängelse :(

2009-03-17 @ 13:15:16
URL: http://www.malinh.com
Postat av: ` iѕαвeℓℓα - bloggkritik när den är som bäst

sv: ja det var lite drygt du! haha

2009-03-17 @ 15:41:20
URL: http://Http://szerafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0